Een bedrijfsfilm maken: de do’s en don’ts - Zidis

Een bedrijfsfilm maken: de do’s en don’ts

 

 

Een aantrekkelijke bedrijfsfilm is een grote meerwaarde om uw bedrijf bekender te maken. Een film zegt nu eenmaal véél meer dan tekst en foto’s. Langs de andere kant is een slecht gemaakte video een dooddoener voor je zaak. Tenzij je zelf groot videotalent in huis hebt, laat je de productie dus best over aan een professioneel productiehuis om te waken over het imago van je bedrijf. Ben je klaar om je eigen bedrijfsfilm te maken? Hou rekening met deze 5 punten:

 

 1. Je bedrijfsfilm maakt deel uit van een groter communicatieplan


Een film zonder communicatiestrategie zal nooit zijn vruchten afwerpen. Je verliest enkel tijd en geld. Een video op een website zonder bezoekers is zinloos, dat spreekt voor zich. Een bedrijfsfilm heeft een marketingplan nodig om je activiteiten in de verf te zetten. Je kan niet verwachten dat hij vanzelf “viraal” gaat. Wat wel waar is: websites met video hebben tot 53% meer kans om in de top van google terecht te komen. Food for thought.

 

2. Ken je doelpubliek (en doe wat met die kennis)

 

Een bedrijfsfilm maken is echt vakmanschap: je kan niet gewoon je bedrijf voorstellen en hopen dat je klanten en prospecten massaal gaan kijken. Wat zal de rode draad zijn waarmee je je doelpubliek op de play-knop doet klikken?

 

3. Verzorg je bedrijfsfilm zoals een etalageraam

 

Wat het eerst opvalt is de kwaliteit, het professionalisme van je bedrijf. We zijn echte verslinders van inhoud op het web geworden, dus zorg ervoor dat je to-the-point bent in 60 seconden. Onderscheid je in grafische beeldspraak en vooral: ondertitel zodat je film ook zonder geluid aantrekkelijk is. Goede bedrijfsfilms wisselen grafiek en verschillende camerastandpunten om zelfs de zwaarste contentverslaafden geboeid te houden.

 

4. Wat jij interessant vindt, is misschien niet helemaal wat je doelpubliek wil zien

 

Je bent al jaren met je zaak bezig en hebt heel wat voorkennis, dus is het logisch dat je de zaken op een andere manier ziet. Probeer los te komen van die kennis en vraag je af wat iemand nu écht wil zien van je bedrijf. Schrijf samen met een videoproductiehuis neer in een script en check bij je doelgroep vooraleer te gaan filmen.

 

5. Passie is de link tussen jou en je klanten

 

Je bedrijfsfilm heeft eigenlijk maar één sleutelingrediënt nodig: de passie moet in de spotlight staan. Als je zelf enthousiast bent over je vakmanschap en dat kan communiceren, zullen ook je kijkers geënthousiasmeerd zijn.

Wij zorgen er als productiehuis voor dat je vakmanschap en passie perfect in beeld komt. Twijfel niet om een vrijblijvende offerte aan te vragen.

Share: