De fabels over samenwerken met een productiehuis - Zidis

De fabels over samenwerken met een productiehuis

Je overweegt video als onderdeel van je marketingplan en bent op zoek naar een productiehuis? Dan ben je bij ons op het juiste adres, al zijn er een aantal vaak voorkomende vooroordelen die we graag de wereld willen uithelpen. Hoe werkt de samenwerking met een productiehuis? En wat zijn de fabels over videomakers 🙂

“Een productiehuis is er enkel voor grote spelers die reclamefilms willen maken”

Dure reclamespots, die zijn er nog altijd. Als je wil vind je meteen een videobedrijf dat klaar staat om naar de andere kant van de wereld te reizen voor de perfecte zonsondergang. Hoe zou je zelf zijn :-)! Maar videoproductie is ondertussen ook veel toegankelijker. Vooral  omdat er dankzij het internet meer mogelijkheden zijn dan een spot op tv. Er zijn een hoop andere formats die bijzonder efficiĂ«nt kunnen zijn. Denk aan explainer video’s of uitlegfilms waarin je een complex probleem eenvoudig kan voorstellen, testimonials of getuigenisfilms waarin medewerkers enthousiast vertellen over je bedrijf of webinars of e-learnings. Een reclamefilm is misschien niet de beste match met je bedrijf, maar een ander soort film kan dat zeker wel zijn. Check hier de 12 soort video’s

 

“Een productiehuis is overbodig: iedereen kan tegenwoordig zelf filmen”

Zelf een productie maken kan natuurlijk altijd, zolang je maar weet waar je aan begint. Soms is het een goed idee, maar soms ook niet.  Aarzel gewoon niet om vrijblijvend een productiehuis te contacteren. Het is uiteindelijk  het imago van je bedrijf dat op het spel staat. Een productiehuis zet de puntjes op de i wat betreft beeldkwaliteit, montage en – minstens even belangrijk – de inhoud. Zo vermijd je de valkuilen die soms duurder kunnen uitvallen dan simpelweg meteen professioneel te werken. De regel is eigenlijk simpel: spontane events met korte bewaartijd kan je gemakkelijker zelf. Video’s die langer meemoeten of verschijnen op verschillende media ⇒ productiehuis. Lees ook het artikel “Webvideo’s: hoe pak je dat aan? als je nog twijfelt.

 

“Een productiehuis weet perfect wat ik wil”

Je weet in je hoofd perfect hoe je filmpje eruit moet zien. Helaas kan een productiehuis niet in je hoofd kijken en is het dus van cruciaal belang een gedetailleerde briefing te schrijven. Zorg ervoor dat er geen onuitgesproken veronderstellingen zijn, want dan is de kans groot dat het resultaat afwijkt van wat er in je hoofd zat. Gelukkig kennen professionele productiehuizen dit fenomeen en stellen ze in elke stap van het proces veel vragen om er zeker van te zijn dat er naar wens gewerkt wordt. Bovendien werken ze met moodboards en scripts zodat je vroeg in het proces al feedback kan geven en bijsturen indien nodig.

 

“Videoproductie is onbetaalbaar”

Dankzij het internet kan iedereen video de wereld insturen en door nieuwe technologie is ook de productie pakken goedkoper geworden. Je hoeft dus niet per se te besparen op professionals. Een cameraman, geluidsman, monteur, … dat klinkt al gauw heel duur. Gelukkig kan dat allemaal best meevallen en zijn er posten waar je op kan besparen als je budget eerder karig is.

 

Over budgetten gesproken: onze offertes zijn uiteraard vrijblijvend. Die vraag je hier aan.

Share: