Webinars in je bedrijf: 5 goede redenen om seminaries in te ruilen voor e-learning.

Je werknemers levenslang trainen is vandaag de dag hoogstnoodzakelijk. Iedereen samen krijgen voor die seminaries is net minder evident geworden. Een van de beste manieren om “just-in-time”-training te geven, zijn e-learnings of webinars.

Webinars leren een vaardigheid in de vorm van animaties en video’s, meestal via het internet. Dat maakt ze 24/7 beschikbaar en veel betaalbaarder dan gewone seminaries. Het is niet meer nodig om sprekers te betalen of uw medewerkers te belasten op ongelegen momenten. Ze kunnen nu naar eigen goeddunken cursussen en zelfstudies volgen, gemaakt door professionals uit productiehuizen.

Voor organisaties die nog geen webinars hebben overwogen als onderdeel van hun trainings-arsenaal, zijn hier 5 goede redenen om dat wél te doen.

 

1. Je wint erbij, zowel financieel als in tijd.

Dankzij de flexibiliteit van webinars kan een werknemer een traject volgen dat volledig is aangepast aan zijn noden. Daarnaast wordt door het format een webinar vaak gezien als een spelletje eerder dan een opdracht. Een frissere aanpak dan de traditionele leermethodes. De ontwikkeling en productie van de video’s wordt gedaan door een professioneel productiehuis waardoor een kwalitatieve inhoud en vomgeving een zekerheid is.

 

2. Een betere samenwerking, een betere werving

Er zijn massa’s cases op het internet te vinden om je te overtuigen van de kracht van online seminaries. Zo verdubbelde de University of British Columbia het aantal diploma’s in de geneeskunde in één jaar – zonder in te boeten aan kwaliteit – dankzij het gebruik van webinars.

Geen wonder dus, dat grote bedrijven al heel snel mee waren met deze trend. Ze kunnen beroep doen op experten wereldwijd om een specifiek probleem op te lossen.

 

3. Ecologie én rentabiliteit dankzij video en technologie

Je werknemers opleiden: je ziet de nood, maar het kost veel geld. Webinars hebben een fractie van de kost van gewone seminaries en zijn bovendien ecologischer. Je betaalt eenmalig het productiehuis voor de video’s en je hergebruikt ze zoveel je wil: geen verplaatsingen van trainers nodig. Door het digitale platform maakt het ook niet uit waar ter wereld je werknemers zijn, eender waar een training volgen wordt kinderspel, zonder dat er cursussen moeten afgedrukt worden.

 

4. De kans om flexibel je werkkrachten in te zetten.

Sommige werknemers willen graag van functie veranderen, maar je hebt niet de tijd of middelen om ze te trainen? Met webinars kan je de capaciteiten van je team eenvoudigweg transformeren om te voldoen aan de noden die er zijn. Trainingen met video’s en animatiefilmpjes zorgen ervoor dat gemotiveerde werkkrachten gemotiveerd blijven. Ze hebben de kans om zich te ontwikkelen in de richting die ze uit willen.

 

5. Je werknemers zijn je dankbaar.

Studies bewijzen dat e-learning het engagement en de werktevredenheid van werknemers significant verhoogt. De groep L’Oréal gebruikt webinars om stress te vermijden bij maar liefst 60000 werknemers en verhoogde daarbij eveneens de productiviteit en de sfeer op de werkvloer. Resultaat: minder burn-outs. Kwaliteitsvolle webinars maken, zorgt voor een betere teamsfeer en een sterkere hechting met het bedrijf.

Webinars zijn er niet enkel voor grote bedrijven. Ook KMO’s hebben er baat bij. Offertes zijn vrijblijvend bij Zidis, twijfel niet om er eentje aan te vragen.

Share: